петък, 31 декември 2010 г.

Две хиляди и единайсета

В навечерието на 2011 и за първи път в моето съществуване имам нужда да си направя новогодишна равносметка. За нещата, в които успях, и в които не успях през изминалата година. За нещата, на които искам да посветя време и усилия в 2011. От известно време един списък изплува в главата ми, и сега просто ще го облека в думи и ще го сложа на видно мвсто, за да ми напомня каква искам да бъда в новата година.

- Продължавам да си ходя на физическо поне 2 пъти в седмицата. Преди да се роди Дени имах такава практика и ми беше МНОГО ХУБАВО. Зареждащо начало на деня. Точно от каквото имам нужда. Сега, след като Дени е на 2 години и аз не съм непременно нужна в 100% от времето е време да се върна обратно към тази практика. Всъщност аз вече се върнах, остава само да задържа скоростта.

- Ограничавам времето си във Фейсбук и прочие на работа. Срам не срам си признавам, че в стабилен процент от времето аз съм в интернет, проверявайки пощи най-различни през има-няма 5 минути, като че ли незнам кой ще ми напише нещо жизнено важно. Това ми изчерпва жизнената енергия и ме заболява главата. А чувството, че не съм си свършила работата ме подлудява. Странен омагьосан цикъл, от който искам да изляза. За целта определям време за това - не повече от час през обедната ми почивка. Всички Фейсбук деятели могат да преживеят и без мен. Пу, какво облекчение.

- Ограничавам времето си във Фейсбук и прочие вкъщи. Въпреки, че не прекалявам, все още имам моменти, в които като видя компютъра и ме тегли да проверя всичките пощи отново, сякаш ще изпусна нещо много важно. Смятам да се боря с тези импулси и да огранича тази дейност до сутрин преди работа и/или вечер след като легнат децата.

- Отделям повече време и внимание за себе си.
Поставям край на ходенето по нощница в събота и неделя, както и на несресаната коса и прочие. Поставям себе си на първо място сутрин, защото ако аз се чувствам добре в кожата си, ще съм по-добра и за останалите. Работата може да почака.

- Поставям децата си ПРЕДИ домашната работа. Това е трудна борба, но я повеждам. Трябва да преборя вродения си инстинкт да мия чинии, да мета и мия пода, да пускам перални и да прибирам разхвърляни вещи пред всичко останало. Тъй като съм подреден човек и хаосът ме подлудява. И си мисля, че ако сложа всичко в ред, после ще съм много по-добра компания за околните. ОБАЧЕ, когато имаш малки деца няма такова състояние на подредена къща и прибрани вещи. И когато съм в по-голямата част от времето на работа и след това имам някакви си 2-3 часа да съм с тях преди лягане, си ЗАБРАНЯВАМ тези неща да са ми приоритет. Просто защото времето тече ужасно бързо, децата скоро ще порастнат и вече няма да искат да играят с нас. И аз ще страдам от това. Затова, КРАЙ.

- Намирам сили да се запиша на Гореща йога. Както виждате казвам само "сили", а не и "желание", защото желание имам. Имах го от едно известно време. Горещата йога е клас, който се провежда в гореща стая, което има за цел да направи мускулите по-гъвкави и податливи на упражненията. А упражненията имат за цел да успокоят нервната система, да подобрят работата на вътрешните органи, подобряват имунната система и освобождават токсини от тялото. Аз се чувствам пълна с токсини, макар че внимаваме с какво се храним, пия зелени шейкове почти всеки ден, но напрегнатото ежедневие си казва думата.

- Спирам да ям в правостоящо състояние. Просто край. Мразила съм го у други хора, мразя го и у мен, и въпреки това го правя. Ежедневно. И тук ще падне борба.

- Фенгшуей-изирам поне две помещения от къщата. Фенг Шуй е учение за това как да направим малки промени в жизненото си пространство и да живеем по-добре. Как да позволим на положителната енергия да се носи свободно в нашия дом. Имам вече идеи за двете помещения дори - така наречения "склад", бившата спалня на детегледачката, и настояща стая, където прибираме всичко - нужно и ненужно, скриваме го там и затваряме вратата да не го гледаме. Но то си е там. И аз го знам. И това ми образува нерви. А другата е детската стая.

Май това са всичките точки в моя списък за 2011. Ако се присетя още нещо, ще го допълня. А какви са вашите?

1 коментар:

  1. Този списък, сякаш и за мен е писан :)

    Искаш ли компания на горещата йога? И на мен ми се иска да го опитам това нещо.
    Както и far infrared sauna. И тя помага за отделянето на токсини и е на моя лист за новата година.

    ОтговорИзтриване